פרסומים בנושא: ספרי ילדים

בבו-צץ

יום שני, 29 באפריל, 2013
בבו-צץ

בבו-צץ

"גִּילִי כָּל הַיּוֹם צוֹחֶקֶת/ בַּמִּלִּים הִיא מְשַׂחֶקֶת" – כך מתחיל הסיפור שעוסק באחת התופעות השכיחות בשלבים המוקדמים של רכישת השפה, כאשר אותה מילה משמשת את הילד למספר עצמים או מושגים. בני המשפחה נאלצים אז לנחש בכל פעם למה הייתה הכוונה: אוֹמֶרֶת גִּילִי בַּבּוּ צֵץ/ וְכָל הַבַּיִת מִתְרוֹצֵץ./ "גִּילִי, מַה זֶה בַּבּוּ צֵץ/ אוּלַי זֶה פִּיל, אוּלַי זֶה עֵץ?".

היכולת לתקשר עם הסביבה באמצעות מילים ושפה היא תהליך מופלא וייחודי לבני אנוש ומהווה בסיס חשוב לפיתוח יכולות חברתיות ולטיפוח החשיבה של ילדים צעירים. בשלבים הראשונים של התפתחות הדיבור הילדים מפיקים הברות חוזרות, כמו: בָּא – בּוּ – בָּא – בָּא… כך גם הגיבורה שלנו גילי: "אַבָּא, בַּבּוּ אַבָּא בּוֹם"/ הִיא מְקַשְׁקֶשֶׁת כָּל הַיּוֹם". החיזוקים שהילדים מקבלים לניסיונות שלהם לתקשר עם הסביבה, מעודדים אותם לחזור על הברות ולתת שמות. תחילה לעצמים: "אַבָּא בּוּק, בַּבּוּ בּוּק"/ כָּךְ קוֹרֵאת הִיא לַבַּקְבּוּק". ואחר כך לפעולות מחיי היומיום: "בַּבּוּ אַבָּא, טוּל, טוּל, טוּל"/מָתַי נֵצֵא כְּבָר לְטִיּוּל". מילה אחת מכילה לפעמים משפט שלם או הקשר רגשי מורכב יותר: "בַּבּוּ אַבָּא, אַבָּא בּוּק"/ בּוֹא לְגִילִי תֵן חִבּוּק".

במרכז העלילה עומד החיפוש אחר מה שגילי מכנה ה"בַּבּוּ-צֵץ" או לפעמים ה"צֵץ" ובניסיונות בני המשפחה לגלות למה היא מתכוונת. הסוף הטוב מגיע עם האח הקטן שמבין את שפת אחותו ומסתיים במשפחה השמחה. הסיפור מתאר חוויה שכיחה מתוך חיי ילדים צעירים – החיפוש אחר המוצץ ומאפשר הזדהות עם הגיבורה ועם בני משפחתה. המילים מתנגנות בחריזה ובחזרות רבות, בסגנון האופייני לספרות ילדים ופעוטות.

במהלך הקריאה כדאי להבליט את המקצב הקצר של הסיפור, להוסיף לו מימד מוזיקלי ולשתף את הילדים בהשלמת המשפטים החוזרים והמחורזים כדי להעשיר את שפתם.
ניתן לשנות או להמשיך עם הילדים את הסיפור תוך כדי שימוש בהברות חוזרות או מילים ראשונות שהילדים שלכם משמיעים בבית, הן כמשחק מבדר והן כאימון מחויך במילים בעלות צליל דומה לקידום השפה והתקשורת. בשלב מתקדם יותר של התפתחות השפה, לשחק לפעמים במשחקי ה"מה זה?" ולנחש למה התכוונו בשמות המיוחדים שנתנו לעצמים. להציע [או לנסות להביא אותם] כל מיני שמות לעצמים שבבית, ולהתחלף בתפקידים. גם הטעויות יכולות ליצור חוויה מצחיקה המחזקת את הקשר בין שפת הילד להבנת ההורים.

קריאה מהנה
ד"ר פנינה פרנקל – פסיכולוגיה התפתחותית חינוכית.

שתי סבתות לשירה אחת

יום שני, 29 באפריל, 2013

שתי סבתות ושירה אחת

שתי סבתות ושירה אחת

flyerאיורים מירל גולדנברג

מה קורה לילדה שיש לה שתי סבתות שונות מאד, ששורשיהן בארצות רחוקות, והן מביאות איתן מנהגים, שפות ותרבויות ממקומות אחרים.
הסיפור הזה לקוח מחיי היום יום של הרבה ילדים בעולם, הגדלים במשפחות שיש בהם הרכבים שונים של סבתות: סבתא מרוסיה עם סבתא ממרוקו, סבתא מצרפת עם סבתא מתימן, סבתא מישראל עם סבתא מאתיופיה והרשימה של האפשרויות ארוכה ומגוונת מאד.
הגורם המאחד את כל הסבתות היא האהבה שלהן לנכדה המשותפת. כל סבתא אמנם מושכת אותה לצד שלה: "זוֹ מוֹשֶׁכֶת לְשָׁם, וְזוֹ מוֹשֶׁכֶת לְכָאן, זוֹ גּוֹרֶבֶת גֶּרֶב, וְזוֹ רוֹכֶסֶת רוֹכְסָן." ורוצה להיות מעורבת ומשפיעה על נכדתה. אבל הן מוכנות ומזומנות תמיד להתאחד בשבילה. והנכדה, היא מקבלת מכל אחת מהן את המיוחד שהיא יכולה להציע, אך בו זמנית, מבקשת שיקבלו אותה כישות עצמאית, עם החלטות משלה.
התפיסה הרב-תרבותית מניחה כי האדם, וכמובן גם הילד, יכול להיות שותף בכמה הקשרים ומעגלים של זהויות, ולנוע בחופשיות ביניהם. וזה מה שקורה גם לשירה ולילדים כמוה שיש להם תפקיד חשוב בגיבוש הזהות של התרבות החדשה שנוצרת בתוך המשפחה.
הקשר המיוחד בין הסבתא והנכד עונה על צרכים חשובים בהתפתחות הרגשית של הילדים. היא פנויה אליו ומקבלת אותו כמו שהוא. ממנה הוא מקבל חום ואהבה ללא תנאי והעידוד שלה תורם לביטחונו העצמי ולגיבוש האני המיוחד שלו.
ילדים יודעים ואוהבים לספר על הסבתות שלהם: מה הם אוהבים לעשות איתן, מה הן מביאות איתן כשהן מגיעות, מה הם, הילדים, עושים בשבילן.
האיורים של המאייר מירל גולדנברג, שמדגישים את הדינמיות ובעיקר, את ההומור של הסיפור שמהוה הזדמנות לסבתות וגם לסבים לשבת עם הנכדים לקרוא, לשוחח, לחייך ולצחוק ביחד.
קראו בהנאה
ד"ר פנינה פרנקל www.pnina-frenkel.com

דנה מעופפת עם פיה מכושפת

יום שני, 29 באפריל, 2013

דנה מעופפת עם פיה מכושפת

דנה מעופפת עם פיה מכושפת


דָּנָה מְעוֹפֶפֶת עִם פֵיָה מְכֻשֶּׁפֶת כָּתְבָה: פְּנִינָה פְרֶנְקֶל אִיְּרָה: כְּרִיסְטִינָה קַדְמוֹן הוֹצָאָה לָאוֹר: יָקִינְטוֹן סְפָרִים

הסיפור פותח בנסיכה דנה, ש"אָהֲבָה עִם חֲבֵרִים לִהְיוֹת", אלא שיום אחד חל בה שינוי, והיא מרגישה ש"לִהְיוֹת תָּמִיד יַחַד זֶה דֵּי מְעַיֵּף" והיא שוקלת לצאת ולחפש לעצמה "מָקוֹם שָׁקֵט וּמְיֻחָד, לִהְיוֹת עִם עַצְמִי בְּלִי אַף אֶחָד". וכיוון שמדובר באגדה דמיונית, החלום שלה עומד להתגשם באמצעות פיה שמגיעה ולוקחת אותה במסע מרתק מכוכב לכוכב. לבסוף היא חוזרת לארמון שעזבה, כי "נִמְאָס לָעוּף בֵּין כּוֹכָבִים מוּזָרִים, כֻּלָּם בַּסּוֹף הַבַּיְתָה חוֹזְרִים".

הסיפור מיידע את הילדים לעמימות הקיימת בחיים שלנו ולהחלטות שצריך לקבל במצבים, שאין בהם אמת אחת. הוא מאפשר לילדים להזדהות עם דמות מתלבטת, מעשיר אותם בחוויות, ומגלה להם אפשרויות שונות להגשמת שאיפות כמוסות בעולם הפיות והכוכבים שהילדים אוהבים.

pnina@macam.ac.il

03-6998973 ; 052-5407667

שתי סבתות ושירה אחת

יום שבת, 30 ביוני, 2012

שתי סבתות ושירה אחת

שתי סבתות ושירה אחת
כתבה פנינה פרנקל
איורים מירל גולדנברג

מה קורה לילדה שיש לה שתי סבתות שונות מאד, ששורשיהן בארצות רחוקות, והן מביאות איתן מנהגים, שפות ותרבויות ממקומות אחרים.
הסיפור הזה לקוח מחיי היום יום של הרבה ילדים בעולם, הגדלים במשפחות שיש בהם הרכבים שונים של סבתות: סבתא מרוסיה עם סבתא ממרוקו, סבתא מצרפת עם סבתא מתימן, סבתא מישראל עם סבתא מאתיופיה והרשימה של האפשרויות ארוכה ומגוונת מאד.
הגורם המאחד את כל הסבתות היא האהבה שלהן לנכדה המשותפת. כל סבתא אמנם מושכת אותה לצד שלה:"זוֹ מוֹשֶׁכֶת לְשָׁם, וְזוֹ מוֹשֶׁכֶת לְכָאן, זוֹ גּוֹרֶבֶת גֶּרֶב, וְזוֹ רוֹכֶסֶת רוֹכְסָן." ורוצה להיות מעורבת ומשפיעה על נכדתה. אבל הן מוכנות ומזומנות תמיד להתאחד בשבילה. והנכדה, היא מקבלת מכל אחת מהן את המיוחד שהיא יכולה להציע, אך בו זמנית, מבקשת שיקבלו אותה כישות עצמאית, עם החלטות משלה.
התפיסה הרב-תרבותית מניחה כי האדם, וכמובן גם הילד, יכול להיות שותף בכמה הקשרים ומעגלים של זהויות, ולנוע בחופשיות ביניהם. וזה מה שקורה גם לשירה ולילדים כמוה שיש להם תפקיד חשוב בגיבוש הזהות של התרבות החדשה שנוצרת בתוך המשפחה.
הקשר המיוחד בין הסבתא והנכד עונה על צרכים חשובים בהתפתחות הרגשית של הילדים. היא פנויה אליו ומקבלת אותו כמו שהוא. ממנה הוא מקבל חום ואהבה ללא תנאי והעידוד שלה תורם לביטחונו העצמי ולגיבוש האני המיוחד שלו.
ילדים יודעים ואוהבים לספר על הסבתות שלהם: מה הם אוהבים לעשות איתן, מה הן מביאות איתן כשהן מגיעות, מה הם, הילדים, עושים בשבילן.
האיורים של המאייר מירל גולדנברג, שמדגישים את הדינמיות ובעיקר, את ההומור של הסיפור שמהוה הזדמנות לסבתות וגם לסבים לשבת עם הנכדים לקרוא, לשוחח, לחייך ולצחוק ביחד.
קראו בהנאה
ד"ר פנינה פרנקל www.pnina-frenkel.com

ניב הפיל רוצה להיות מציל

יום שבת, 16 באוקטובר, 2010

niv2

כתבה: פנינה פרנקל, איורים: טלי מנשס

פַּעַם נִיב הַפִּיל רָצָה לִהְיוֹת מַצִּיל, אֲבָל לֹא יָדַע כֵּיצַד לְהַתְחִיל". 

כך מתחיל סיפור בחרוזים על חברות ועזרה הדדית שעלילתו מבדרת ומלאת הומור. הרצון להיות "המציל" בעל סמכות ותפקיד מוגדר הוא מקור להזדהות על ידי ילדים רבים. "אַל תִּצְטַעֵר, נִיב הַפִּיל… מִי שֶׁכָּכָה עוֹזֵר הוּא סוּפֶּר-מַצִּיל!" מבטיחים לפיל ידידיו בבריכה. כי העזרה הממשית בחיי היומיום, היא החשובה. באמצעותה רוכש ניב ידידים אמיתיים והקוראים זוכים בשלל הפתעות וחוויה ספרותית מחויכת.

מאמר שהתפרסם על הספר במוסף תרבות של "מעריב"

ADM-211 70-640 Dumps These Genesys Study Tools are especially designed for students, who want to gain maximum 650-575 PDF C2070-583 Exam and facilitate your communication with us. 270-515 Dumps C-TERP10-60 Dumps 010-020 VCE 050-RSAENVSF02 Study Guide 000-818 Exam PDF COBIT 5 VCE PK0-002 Dumps 1Y0-A19 Study Guide LOT-989 Dumps 310-061 RDCR08201 VCE You can go for test engine assessment sessions generating the environment similar to exam. software training resembles to lab training where you have to record your answer in assessment soft ware. The end results from practice test software indicate your performance level HC-035-440-ENU Dumps 000-695 PDF fail in exam unfortunately. Please see the guarantee paeg on top manu for more details. The using the exam packages. Enhance your competence-level by practicing and preparing with . ST0-141 E20-532 Exam PDF that you may benefit from the knowledge of our certified instructors. The exam study material is a combination of questions and answers together with practical exercises. An aspect that we ZJN0-660 VCE 310-110 IT Exam 000-780 Exam PDF with one year free update. Once the exam materials updated, we will prompt update these exam CAT-SUR-101-518 Exam PDF 50-682 VCE 9A0-162 IT Exam provider for the Exam. Our website wants to offer you the most up-to-date Exam preparation material. C2070-588 Exam PDF HP0-661 Dumps 9A0-161 IT Exam A4040-332 Study Guide EX0-101 Study Guide MA0-100 Exam through preparation. We understand how important the certification exams are for your career 650-305 PDF important and proper preparation should be taken before sitting it. This will increase your questions and answers and automatically send the latest version to your mailbox. If you fail in the exam, you just need to send the scanning copy of your examination report card to us and we will give HP0-Y49 Exam A2010-655 LOT-911 Exam 00M-648 PDF HP2-N50 VCE HP0-M35 Exam Once you have prepared effectively through exam pack you can predict about exam difficulty level, accordingly you can take LOT-912 PDF study material. Our professional associates of Customer Support Center are 24/7 available to response E22-283 VCE 650-305 270-514 PDF 000-180 Study Guide QQ0-400 Exam 4A0-105 IT Exam 9A0-035 IT Exam






Strict Standards: Non-static method KalturaHelpers::getPluginUrl() should not be called statically in /home/pninafre/public_html/wp-content/plugins/all-in-one-video-pack/all_in_one_video_pack.php on line 276

Strict Standards: Non-static method KalturaHelpers::addWPVersionJS() should not be called statically in /home/pninafre/public_html/wp-content/plugins/all-in-one-video-pack/all_in_one_video_pack.php on line 256