המכשפה גנדולינה רוצה להיות בלרינה

כתבה: פנינה פרנקל, איורים: וולף בולבה

 "תִּשְׁכְּחִי מִבָּלֶרִינָה!" אָמְרוּ לָהּ כֻּלָּם,"עֲלִי עַל מַטְאֲטֵא וְטַיְּלִי בָּעוֹלָם."

 אֲבָל הַמְּכַשֵּׁפָה גְּרַנְדּוֹלִינָה רָצְתָה כָּל כָּךְ לִהְיוֹת בָּלֶרִינָה

 

 

כך מתחיל הסיפור שלפנינו. לכאורה מדובר בסיפור אגדה דמיוני על עולם המכשפות, אבל למעשה זה סיפור שעונה על הרצון של ילדים ומבוגרים לבטא את עצמם, לגלות מה מייחד אותם ומה הם מסוגלים לעשות בכוח הרצון. המסגרת היא סיפור מכשפות לילדים צעירים, אבל, יש בה רעיונות בעלות משמעות אוניברסאלית לצעירים ולמבוגרים גם יחד. 

 

האיורים של הצייר וולף בולבה מלווים את הסיפור ונותנים לכל קטע מימד מסתורי של עולם האגדות. הם צוירו על ידי אומן וירטואוזי שאומר את דברו בדמויות נפלאות שיצר דמיונו העשיר. המאייר וולף בולבה הינו צייר ידוע בארץ ובעולם. הוא סיים לימודיו בבית הספר הגבוה לאמנות במולדביה וכן באוניברסיטה הפוליגרפית באוקראינה ושימש כמורה לציור וגרפיקה באוניברסיטה לאמנות בקישינב. הוא זכה בפרסים יוקרתיים על איורי ספרים כמו הפרס לאמנות ע"ש יעקב פיכמן ובמקום הראשון בפרס, בתערוכת האיור ע"ש אורי צבי גרינברג "נגוהות" שנערכה ב-2002.

וולף בולבה אייר וולף כ 130 ספרי ילדים. איוריו מלאי דמיון ופנטזיה והוא משתמש בטכניקות רבות ושונות המותאמות לתוכן הספר ואופיו. בסטודיו של וולף בולבה הוא מלמד ומכשיר עתודה של ציירים ומאיירים צעירים. www.VolfBulba.com